Tuesday 17 September 2013

MeNgHaRga! iTu TiDak SuSaH...

assalamualaikum...

selamat pagi sume..! have a nice day..! aku diserang demam yang tiade tandingannye.. da seminggu da nih.. x kebah2 jugak.. haihh.. x pe la.. sakit itu pun satu nikmat kn.. hmm.. alhamdulillah, satu asignment n take home quiz berjaye aku siap kan walaupun lam keadaan yang kepale tak dapat nak berfungsi dengan baik.. thanks to my adik bcuk, nanosss sbb menjadi nurse terjun jage aku malam tdi.. nampak nye berat badan makin susut dek kerane demam yang xnak surut.. huuu... okay2.. back to the topic..


sume orang nk dihargai and perlu menghargai.. bende tuh satu bende yang sangat basic lam relationship.. x kire la ape je relationship tuh.. family ke, friendship ke, couple ke, and so on.. mane2 pegi pun kite kne paham org sblom nk org phm kite.. same goes like, sharing is caring.. tapi x sume bnde kne sharing kn.. okay.. aku tahu, susah kadang2 tu untuk kite memahami org lain bile mane kite memang da terbiase ngn care idup kite y suke wat hal sndri.. hmm? btul kn?

kite x buleh nk puaskan hati sume org.. same jgk mcm aku yang da terbiase idup sndri, buat keple aku sndri.. memang kdg2 aku mcm x menghargai org y care psl aku, tpi tuh nmpk 'mcm'  kn.. kite xley nk judge book by its cover... okay.. skang ckp, bape rmy orang y korang kenl lam idup korang nmpak happy go lucky... memang kite tgk dy happy.. tp pe y dy pendam lam ati dy kite x taw kn.. same jgk mcm kes menghargai, memang kite akn nmpk org tu mcm x hargai kite, tapi kite taw ke pe yang tersirat n tersurat lam hati org tu...

ak x tujukan kepade sape2 pun entry ni, cume ingin berkongsi ape yang ade lam hati n kepale aku.. ade stengah org, dy memang dr dlu cmpy la skang x suke berkongsi crite dengn sape2, bkn la bermaksud die ego, maybe dy xnk menyusahkan org lain, so faham la keadaan dan hormat lah pendiriannye nescaye anda akan rse dihargai.. ade stengah org, suke buat hal sndri, bile mne dy ad someone yang special, org tu akn terase ngn prangai die, tapi tahukah org y suke terase ngn dy yang die selalu egt n care psl org tuh even nmpk mcm dy x amek taw.. so, faham lah and mse tu anda akn rse dihargai...

aku bercakap.. eh clap.. taip je pun.. hehehe.. based on ape yang jadi kat skeliling aku.. terkadang aku pon begitu, susah nak faham and menghargai org, tpi mcm aku ckp la, dont judge book by its cover.. so please.. what u need to do if u love someone is....






akhir kate.. majulah sukan untuk negare..!

wassalam..

No comments:

Pelangi Hidup...

Assalamualaikum. aku x tahu la nape aku leh terbangun pukul due pagi sebab mimpi sal blog... haihh la.... ngape dok mimpi sal blog....